התאדות מים מתוך המצבר גורמת לשינוי בריכוזיות החומצה בתמיסת האלקטרוליט ומורידה את יכולת המצבר להפיק מקסימום זרם.
בהדרכה זו נלמד כיצד לבדוק את מפלס האלקטרוליט וכיצד לתחזק אותו על מנת לנצל את אורך חיי המצבר במלואו.
בטיחות :
נוודא שמכסה המנוע מאובטח במצב מורם לפני הכנסת חלקי גוף מתחתיו.
שלבי הפעולה :
1. נעמיד את הרכב על משטח ישר, נפתח את מכסה המנוע ונאתר את המצבר.

2. נפתח את פקקי המצבר על ידי שחרור בסיבוב בעזרת מברג.

3. נבדוק בצורה חזותית את גובה מפלס האלקטרוליט.
4. במידה וגובה המפלס נמוך מגובה סימן המקסימום נמלא מים מזוקקים עד שהמפלס יגיע לקו הסימון.
הערות :
1. ישנם מצברים המוגדרים כ"יבשים" / ללא תחזוקה. אלו מצברים שלרוב מגיעים כמצברים מקוריים ברכבים חדשים. מצברים אלו גבוהים יותר מהרגילים ועובדה זו גורמת לכך שמתרחשת בתוך המצבר פעולת עיבוי טבעית. במצברים אלו אין פתחים ואין שום צורך לבדוק את מפלס האלקטרוליט.
2. טיפול נוסף שכדאי לעשות הוא ניקוי חומצתיות מהקטבים. החומר נראה כמו אבנית ויש לגרדו עם סקוטץ'.